|
|
|
Din bit av jorden
Læreplanmål
Valg for denne aktiviteten: Hovedside
Les veiledning
Legg inn data
Vis resultater
Bakgrunnsstoff
Læreplanmål
Læreplanreferanser etter KunnskapsløftetLæreplan i felles programfag i vg1 naturbruk - Naturbasert aktivitet
- Naturbasert aktivitet
- beskrive bærekraftig utvikling og ressursforvaltning og vurdere hvordan naturbaserte produkter og tjenester kan utvikles innenfor denne rammen
- beskrive og begrunne bruk av natur ut fra økologisk forståelse og etiske normer
Læreplan i mat og helse - Etter 10. årssteget
- Mat og forbruk
- vurdere og velje varer ut frå etiske og berekraftige kriterium
Etter 7. årssteget- Mat og forbruk
- vurdere, velje og handle miljøbevisst
Læreplan i naturfag - Etter 7. årstrinn
- Forskerspiren
- publisere resultater fra egne undersøkelser ved å bruke digitale verktøy
- Fenomener og stoffer (Energi for framtiden)
- gjøre greie for bruk av noen energikilder før og nå og beskrive konsekvenser for miljøet lokalt og globalt
Vg1- Forskerspiren
- planlegge og gjennomføre undersøkelser i samarbeid med andre der en identifiserer og varierer parametere
Mangfold i naturen (Bærekraftig utvikling)- forklare hva som ligger i begrepene føre-var-prinsippet, usikker kunnskap og begrepet bærekraftig utvikling, og gi eksempler på dette
- vurdere miljøaspekter ved forbruksvalg og energibruk
- velge ut og beskrive noen globale interessekonflikter og vurdere hvilke følger disse konfliktene kan få for lokalbefolkning og for verdenssamfunnet
- gjøre greie for hvordan det internasjonale samfunnet arbeider med globale miljøutfordringer
Læreplan i samfunnsfag - Etter 10. årssteget
- Geografi
- fortelje om naturgrunnlaget med vekt på indre og ytre krefter på jorda, rørsler i luftmassane, krinsløpet til vatnet, vêr, klima og vegetasjon, og drøfte samanhengar mellom natur og samfunn
- forklare korleis menneske gjer seg nytte av naturgrunnlaget, andre ressursar og teknologi i Noreg og i andre land i verda
- vurdere bruk og misbruk av ressursar, konsekvensar det kan få for miljøet og samfunnet, og konfliktar det kan skape lokalt og globalt
- forklare og drøfte variasjonar i levekår i ulike delar av verda og samanlikne og vurdere dei store skilnadene mellom fattige og rike
- drøfte premissar for ei berekraftig utvikling
Etter 7. årssteget- Geografi
- forklare korleis produksjon og forbruk kan øydeleggje økosystem og forureine jord, vatn og luft, og drøfte korleis dette kan hindrast og reparerast
- forklare korleis vi i Noreg bruker ressursar frå andre stader i verda
Etter Vg1/Vg2 i vidaregåande opplæring- Arbeids- og næringsliv
- definere omgrepet levestandard, gjere greie for årsaker til at levestandarden i Noreg har auka og diskutere om auken har ført til betre livskvalitet
Internasjonale forhold- forklare omgrepet globalisering og vurdere ulike konsekvensar av globalisering
- gjere greie for årsaker til at somme land er fattige og somme rike og drøfte tiltak for å redusere fattigdom i verda
- diskutere samanhengen mellom økonomisk vekst, miljø og berekraftig utvikling
|
|
|
|