miljolare.on logo miljolare.no logo  
  om nettverket | kontakt | A til Å | english
Du er her: Forsiden > Aktiviteter > Forbruk, ressurser og fordeling > Din bit av jorden > Læreplanmål

Din bit av jorden

Læreplanmål

Valg for denne aktiviteten:

 Hovedside  Les veiledning  Legg inn data  Vis resultater

 Bakgrunnsstoff  Læreplanmål

Læreplanreferanser etter Kunnskapsløftet

Læreplan i felles programfag i vg1 naturbruk

  • Naturbasert aktivitet
    • Naturbasert aktivitet
      • beskrive bærekraftig utvikling og ressursforvaltning og vurdere hvordan naturbaserte produkter og tjenester kan utvikles innenfor denne rammen
      • beskrive og begrunne bruk av natur ut fra økologisk forståelse og etiske normer

Læreplan i mat og helse

  • Etter 10. årssteget
    • Mat og forbruk
      • vurdere og velje varer ut frå etiske og berekraftige kriterium
  • Etter 7. årssteget
    • Mat og forbruk
      • vurdere, velje og handle miljøbevisst

Læreplan i naturfag

  • Etter 7. årstrinn
    • Forskerspiren
      • publisere resultater fra egne undersøkelser ved å bruke digitale verktøy
    • Fenomener og stoffer (Energi for framtiden)
      • gjøre greie for bruk av noen energikilder før og nå og beskrive konsekvenser for miljøet lokalt og globalt
  • Vg1
    • Forskerspiren
      • planlegge og gjennomføre undersøkelser i samarbeid med andre der en identifiserer og varierer parametere
    • Mangfold i naturen (Bærekraftig utvikling)
      • forklare hva som ligger i begrepene føre-var-prinsippet, usikker kunnskap og begrepet bærekraftig utvikling, og gi eksempler på dette
      • vurdere miljøaspekter ved forbruksvalg og energibruk
      • velge ut og beskrive noen globale interessekonflikter og vurdere hvilke følger disse konfliktene kan få for lokalbefolkning og for verdenssamfunnet
      • gjøre greie for hvordan det internasjonale samfunnet arbeider med globale miljøutfordringer

Læreplan i samfunnsfag

  • Etter 10. årssteget
    • Geografi
      • fortelje om naturgrunnlaget med vekt på indre og ytre krefter på jorda, rørsler i luftmassane, krinsløpet til vatnet, vêr, klima og vegetasjon, og drøfte samanhengar mellom natur og samfunn
      • forklare korleis menneske gjer seg nytte av naturgrunnlaget, andre ressursar og teknologi i Noreg og i andre land i verda
      • vurdere bruk og misbruk av ressursar, konsekvensar det kan få for miljøet og samfunnet, og konfliktar det kan skape lokalt og globalt
      • forklare og drøfte variasjonar i levekår i ulike delar av verda og samanlikne og vurdere dei store skilnadene mellom fattige og rike
      • drøfte premissar for ei berekraftig utvikling
  • Etter 7. årssteget
    • Geografi
      • forklare korleis produksjon og forbruk kan øydeleggje økosystem og forureine jord, vatn og luft, og drøfte korleis dette kan hindrast og reparerast
      • forklare korleis vi i Noreg bruker ressursar frå andre stader i verda
  • Etter Vg1/Vg2 i vidaregåande opplæring
    • Arbeids- og næringsliv
      • definere omgrepet levestandard, gjere greie for årsaker til at levestandarden i Noreg har auka og diskutere om auken har ført til betre livskvalitet
    • Internasjonale forhold
      • forklare omgrepet globalisering og vurdere ulike konsekvensar av globalisering
      • gjere greie for årsaker til at somme land er fattige og somme rike og drøfte tiltak for å redusere fattigdom i verda
      • diskutere samanhengen mellom økonomisk vekst, miljø og berekraftig utvikling