miljolare.on logo miljolare.no logo  
  om nettverket | kontakt | A til Å | english
Du er her: Forsiden > Aktiviteter > Etter læreplan > Aktiviteter

Aktiviteter

Aktiviteter som passer for:

Læreplan i samfunnsfag

  • Etter 4. årssteget
    • Historie
      • bruke omgrepa fortid, notid og framtid om seg sjølv og familien sin
      • presentere historiske emne ved hjelp av skrift, teikningar, bilete, film, modellar og digitale verktøy
      • skape forteljingar om menneske i fortida og snakke om skilnader og likskapar før og no
      • utforske kjelder og bruke dei til å lage etterlikningar av gjenstandar frå fortida
      • fortelje om sin eigen familie for ein til to menneskealdrar sidan, og om korleis levevis og levekår har endra seg
      • kjenne att historiske spor i sitt eige lokalmiljø og undersøkje lokale samlingar og minnesmerke
      • gje att mytar, segner og eventyr med historisk innhald
      • beskrive korleis steinalderfolk levde som jegerar og samlarar, ved å fantasere rundt dei første menneska som kom til landet vårt etter istida
      • fortelje om samane, urfolket i Noreg, og om sentrale trekk ved kulturen og levekåra til samane fram til vikingtida
      • fortelje om korleis jordbruket forandra levemåten i Noreg og Norden og beskrive hovudtrekk ved bronsealderen og jernalderen
      • forklare kvifor ein feirar 17. mai og 6. februar og fortelje om nasjonaldagane til andre land
      • vis alle

Til topp



Gamle ferdselsårer

Gamle gater og vegar er lokale kulturminne som kan vere interessante å studere for å få kjennskap til historia på staden. Aktiviteten går ut på å kartlegge utviklinga av vegnettet og sjå etter gamle ferdselsårer. Klassen kan også undersøk kva som finst av historiske spor i nærleiken av ein veg- eller gatestrekning. Kanskje kan skulen samarbeide med kommunen om å ta ansvar for årleg rydding og vedlikehald av visse strekningar.

Kompetansemål:

  • kjenne att historiske spor i sitt eige lokalmiljø og undersøkje lokale samlingar og minnesmerke

Til aktiviteten



Kulturminnet vårt

Bli kjent med et kulturminne ved elva. Delta i registrering, skjøtsel og restaurering. Bli kjent med bevaringsproblematikken.

Kompetansemål:

  • kjenne att historiske spor i sitt eige lokalmiljø og undersøkje lokale samlingar og minnesmerke

Til aktiviteten



Innsamling av lokale stadnamn

I dag har mange lokale stadnamn gått i gløymeboka rett og slett fordi dei ikkje lenger er i bruk. Ikkje minst dei store endringane i jordbruk, fiske og samferdsel har ført til at namn på mellom anna åkerteigar, fiskeméd og gamle ferdselsvegar forsvinn. Innsamling av stadnamn kan vere ein fin innfallsport til å bli kjend med historia og kulturen på heimstaden.

Kompetansemål:

  • kjenne att historiske spor i sitt eige lokalmiljø og undersøkje lokale samlingar og minnesmerke

Til aktiviteten



Gråstein og gull

Stein finnes i alt fra veier og bygninger til elektronisk utstyr, maling, papir og til og med mat. Hver og en av oss bruker årlig 10 tonn stein i en eller annen form. Men hvilke steiner egner seg til vårt bruk og hvor kommer disse mengdene med stein fra? I de fleste kommuner tas det ut mineralske ressurser fra gruver, steinbrudd og pukkverk. Spor etter tidligere tiders uttak er det enda flere av. I denne aktiviteten kartlegger og klassifiserer vi nye og gamle mineraluttak, og gjør oss kjent med samfunnsmessige utfordringer knyttet til uttak av mineralske ressurser.

Kompetansemål:

  • kjenne att historiske spor i sitt eige lokalmiljø og undersøkje lokale samlingar og minnesmerke

Til aktiviteten