Aktiviteter
Aktiviteter som passer for: Læreplan i samfunnsfag - Etter 4. årssteget
- Historie
- bruke omgrepa fortid, notid og framtid om seg sjølv og familien sin
- presentere historiske emne ved hjelp av skrift, teikningar, bilete, film, modellar og digitale verktøy
- skape forteljingar om menneske i fortida og snakke om skilnader og likskapar før og no
- utforske kjelder og bruke dei til å lage etterlikningar av gjenstandar frå fortida
- fortelje om sin eigen familie for ein til to menneskealdrar sidan, og om korleis levevis og levekår har endra seg
- kjenne att historiske spor i sitt eige lokalmiljø og undersøkje lokale samlingar og minnesmerke
- gje att mytar, segner og eventyr med historisk innhald
- beskrive korleis steinalderfolk levde som jegerar og samlarar, ved å fantasere rundt dei første menneska som kom til landet vårt etter istida
- fortelje om samane, urfolket i Noreg, og om sentrale trekk ved kulturen og levekåra til samane fram til vikingtida
- fortelje om korleis jordbruket forandra levemåten i Noreg og Norden og beskrive hovudtrekk ved bronsealderen og jernalderen
- forklare kvifor ein feirar 17. mai og 6. februar og fortelje om nasjonaldagane til andre land
- vis alle
Til topp
Gamle ferdselsårerGamle gater og vegar er lokale kulturminne som kan vere interessante å studere for å få kjennskap til historia på staden. Aktiviteten går ut på å kartlegge utviklinga av vegnettet og sjå etter gamle ferdselsårer. Klassen kan også undersøk kva som finst av historiske spor i nærleiken av ein veg- eller gatestrekning. Kanskje kan skulen samarbeide med kommunen om å ta ansvar for årleg rydding og vedlikehald av visse strekningar. Kompetansemål: - kjenne att historiske spor i sitt eige lokalmiljø og undersøkje lokale samlingar og minnesmerke
Til aktiviteten
Kulturminnet vårtBli kjent med et kulturminne ved elva. Delta i registrering, skjøtsel og restaurering. Bli kjent med bevaringsproblematikken. Kompetansemål: - kjenne att historiske spor i sitt eige lokalmiljø og undersøkje lokale samlingar og minnesmerke
Til aktiviteten
Innsamling av lokale stadnamnI dag har mange lokale stadnamn gått i gløymeboka rett og slett fordi dei ikkje lenger er i bruk. Ikkje minst dei store endringane i jordbruk, fiske og samferdsel har ført til at namn på mellom anna åkerteigar, fiskeméd og gamle ferdselsvegar forsvinn. Innsamling av stadnamn kan vere ein fin innfallsport til å bli kjend med historia og kulturen på heimstaden. Kompetansemål: - kjenne att historiske spor i sitt eige lokalmiljø og undersøkje lokale samlingar og minnesmerke
Til aktiviteten
Gråstein og gullStein finnes i alt fra veier og bygninger til elektronisk utstyr, maling, papir og til og med mat. Hver og en av oss bruker årlig 10 tonn stein i en eller annen form. Men hvilke steiner egner seg til vårt bruk og hvor kommer disse mengdene med stein fra?
I de fleste kommuner tas det ut mineralske ressurser fra gruver, steinbrudd og pukkverk. Spor etter tidligere tiders uttak er det enda flere av. I denne aktiviteten kartlegger og klassifiserer vi nye og gamle mineraluttak, og gjør oss kjent med samfunnsmessige utfordringer knyttet til uttak av mineralske ressurser. Kompetansemål: - kjenne att historiske spor i sitt eige lokalmiljø og undersøkje lokale samlingar og minnesmerke
Til aktiviteten
|