miljolare.on logo miljolare.no logo  
  om nettverket | kontakt | A til Å | english
Du er her: Forsiden > Aktiviteter > Avfall og gjenvinning > Forsøpling av vannmiljøet > Læreplanmål

Forsøpling av vannmiljøet

Læreplanmål

Valg for denne aktiviteten:

 Hovedside  Les veiledning  Legg inn data  Vis resultater

 Bakgrunnsstoff  Læreplanmål

Læreplanreferanser etter Kunnskapsløftet

Læreplan i naturfag

  • Etter 10. årstrinn
    • Mangfold i naturen (Bærekraftig utvikling)
      • observere og gi eksempler på hvordan menneskelige aktiviteter har påvirket et naturområde, identifisere ulike interessegruppers syn på påvirkningen og foreslå tiltak som kan verne naturen for framtidige generasjoner
  • Etter 4. årstrinn
    • Forskerspiren
      • innhente og systematisere data og presentere resultatene med og uten digitale hjelpemidler
    • Mangfold i naturen (Bærekraftig utvikling)
      • argumentere for forsvarlig framferd i naturen
    • Fenomener og stoffer (Energi for framtiden)
      • beskrive hvordan og drøfte hvorfor vi kildesorterer
  • Etter 7. årstrinn
    • Forskerspiren
      • publisere resultater fra egne undersøkelser ved å bruke digitale verktøy
    • Mangfold i naturen (Bærekraftig utvikling)
      • planlegge og gjennomføre undersøkelser i noen naturområder i samarbeid med andre

Læreplan i samfunnsfag

  • Etter 10. årssteget
    • Geografi
      • vurdere bruk og misbruk av ressursar, konsekvensar det kan få for miljøet og samfunnet, og konfliktar det kan skape lokalt og globalt