Forsøpling av vannmiljøet
Læreplanmål
Valg for denne aktiviteten: Hovedside
Les veiledning
Legg inn data
Vis resultater
Bakgrunnsstoff
Læreplanmål
Læreplanreferanser etter KunnskapsløftetLæreplan i naturfag - Etter 10. årstrinn
- Mangfold i naturen (Bærekraftig utvikling)
- observere og gi eksempler på hvordan menneskelige aktiviteter har påvirket et naturområde, identifisere ulike interessegruppers syn på påvirkningen og foreslå tiltak som kan verne naturen for framtidige generasjoner
Etter 4. årstrinn- Forskerspiren
- innhente og systematisere data og presentere resultatene med og uten digitale hjelpemidler
Mangfold i naturen (Bærekraftig utvikling)- argumentere for forsvarlig framferd i naturen
Fenomener og stoffer (Energi for framtiden)- beskrive hvordan og drøfte hvorfor vi kildesorterer
Etter 7. årstrinn- Forskerspiren
- publisere resultater fra egne undersøkelser ved å bruke digitale verktøy
Mangfold i naturen (Bærekraftig utvikling)- planlegge og gjennomføre undersøkelser i noen naturområder i samarbeid med andre
Læreplan i samfunnsfag - Etter 10. årssteget
- Geografi
- vurdere bruk og misbruk av ressursar, konsekvensar det kan få for miljøet og samfunnet, og konfliktar det kan skape lokalt og globalt
|