Undersøkje utsjånad og lukt
Læreplanmål
Valg for denne aktiviteten: Hovedside
Les veiledning
Legg inn data
Vis resultater
Bakgrunnsstoff
Læreplanmål
Læreplanreferanser etter KunnskapsløftetLæreplan i naturfag - Etter 10. årstrinn
- Mangfold i naturen (Bærekraftig utvikling)
- observere og gi eksempler på hvordan menneskelige aktiviteter har påvirket et naturområde, identifisere ulike interessegruppers syn på påvirkningen og foreslå tiltak som kan verne naturen for framtidige generasjoner
Etter 7. årstrinn- Forskerspiren
- bruke digitale hjelpemidler og naturfaglig utstyr ved eksperimentelt arbeid og feltarbeid
- publisere resultater fra egne undersøkelser ved å bruke digitale verktøy
Mangfold i naturen (Bærekraftig utvikling)- planlegge og gjennomføre undersøkelser i noen naturområder i samarbeid med andre
Læreplan i samfunnsfag - Etter 10. årssteget
- Geografi
- beskrive og forklare natur- og kulturlandskapet i lokalsamfunnet
Læreplan i teknologi og forskningslære - programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram - Teknologi og forskningslære 1
- Den unge forskeren
- planlegge, gjennomføre, analysere og dokumentere systematiske målinger om støy, luftforurensning, inneklima og vannkvalitet, og drøfte virkninger på helse og miljø
Teknologi og forskningslære X- Den unge forskeren
- planlegge, gjennomføre, analysere og dokumentere systematiske målinger om støy, luftforurensning, inneklima og vannkvalitet, og drøfte virkninger på helse og miljø
|