Nedbør, temperatur og vind
Læreplanmål
Valg for denne aktiviteten: Hovedside
Les veiledning
Legg inn data
Vis resultater
Bakgrunnsstoff
Læreplanmål
Læreplanreferanser etter KunnskapsløftetLæreplan i naturfag - Etter 4. årstrinn
- Forskerspiren
- bruke naturfaglige begreper til å beskrive og presentere egne observasjoner på ulike måter
- innhente og systematisere data og presentere resultatene med og uten digitale hjelpemidler
- bruke enkle måleinstrumenter til undersøkelser
- Fenomener og stoffer (Energi for framtiden)
- beskrive egne observasjoner av vær og skyer og måle temperatur og nedbør
Etter 7. årstrinn- Forskerspiren
- bruke digitale hjelpemidler og naturfaglig utstyr ved eksperimentelt arbeid og feltarbeid
- publisere resultater fra egne undersøkelser ved å bruke digitale verktøy
Fenomener og stoffer (Energi for framtiden)- foreta relevante værmålinger og presentere resultatene med og uten digitale hjelpemidler
Læreplan i samfunnsfag - Etter 10. årssteget
- Geografi
- beskrive og forklare natur- og kulturlandskapet i lokalsamfunnet
Læreplan i teknologi og forskningslære - programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram - Teknologi og forskningslære 1
- Den unge forskeren
- planlegge, gjennomføre, analysere og dokumentere systematiske målinger om støy, luftforurensning, inneklima og vannkvalitet, og drøfte virkninger på helse og miljø
Teknologi og forskningslære X- Den unge forskeren
- planlegge, gjennomføre, analysere og dokumentere systematiske målinger om støy, luftforurensning, inneklima og vannkvalitet, og drøfte virkninger på helse og miljø
|