miljolare.on logo miljolare.no logo  
  om nettverket | kontakt | A til √Ö | english
Du er her: Forsiden > Aktiviteter > Klima og luftkvalitet > Nedb√łr, temperatur og vind > L√¶replanm√•l

Aktivitet:

Nedb√łr, temperatur og vind

Valg for denne aktiviteten:

 Hovedside  Les veiledning  Legg inn data  Vis resultater

 Bakgrunnstoff  L√¶replanm√•l

L√¶replanreferanser etter Kunnskapsl√łftet

Læreplan i naturfag

  • Etter 4. √•rstrinn
    • Forskerspiren
      • bruke naturfaglige begreper til √• beskrive og presentere egne observasjoner p√• ulike m√•ter
      • innhente og systematisere data og presentere resultatene med og uten digitale hjelpemidler
      • bruke enkle m√•leinstrumenter til unders√łkelser
    • Fenomener og stoffer (Energi for framtiden)
      • beskrive egne observasjoner av v√¶r og skyer og m√•le temperatur og nedb√łr
  • Etter 7. √•rstrinn
    • Forskerspiren
      • bruke digitale hjelpemidler og naturfaglig utstyr ved eksperimentelt arbeid og feltarbeid
      • publisere resultater fra egne unders√łkelser ved √• bruke digitale verkt√ły
    • Fenomener og stoffer (Energi for framtiden)
      • foreta relevante v√¶rm√•linger og presentere resultatene med og uten digitale hjelpemidler

Læreplan i samfunnsfag

  • Etter 10. √•rssteget
    • Geografi
      • beskrive og forklare natur- og kulturlandskapet i lokalsamfunnet

Læreplan i teknologi og forskningslære - programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram

  • Teknologi og forskningsl√¶re 1
    • Den unge forskeren
      • planlegge, gjennomf√łre, analysere og dokumentere systematiske m√•linger om st√ły, luftforurensning, inneklima og vannkvalitet, og dr√łfte virkninger p√• helse og milj√ł
  • Teknologi og forskningsl√¶re X
    • Den unge forskeren
      • planlegge, gjennomf√łre, analysere og dokumentere systematiske m√•linger om st√ły, luftforurensning, inneklima og vannkvalitet, og dr√łfte virkninger p√• helse og milj√ł