Skjema

Skjema

Dette skjemaet kan du ta utskrift av og bruke når du jobber med aktiviteten.Når du er klar til å legge informasjonen inn i databasen, går du til registrer data.


Fase 2: Prioritering av satsingsområder


Hva er det som trenger en forbedring på skolen vår? (Sett ett eller flere kryss)
  Trivselen og det sosiale miljøet på skolen
  Tiltak innen mobbing
  Aktiviteter som styrker ansvar og omsorg ovenfor andre
  Aktiviteter som styrker selvfølelse og selvstendighet
  Det fysiske miljøet (f.eks. flere leker i skolegården, penere klasserom og utearealer ol.)
  Den fysiske aktiviteten blant elevene
  Kostholdet blant elevene
  Tiltak innen rusmisbruk (alkohol og narkotiske stoffer)
  Tiltak innen tobakk
  Samarbeidet mellom skole og hjem
  Annet....

 

Hva vil vi prioritere å jobbe med? (Sett ett eller flere kryss)
  Bedre trivselen og det sosiale miljøet på skolen
  Tiltak innen mobbing
  Aktiviteter som styrker ansvar og omsorg ovenfor andre
  Aktiviteter som styrker selvfølelse og selvstendighet
  Det fysiske miljøet (f.eks. flere leker i skolegården, penere klasserom og utearealer ol.)
  Øke den fysiske aktiviteten blant elevene
  Bedre kostholdet blant elevene
  Tiltak innen rusmisbruk (alkohol og narkotiske stoffer)
  Tiltak innen tobakk
  Styrke samarbeidet mellom skole og hjem
  Annet....

 

Hvordan har vi kommet fram til at disse omårdene er viktige? (Sett ett eller flere kryss)
  Spørreskjemaundersøkelse
  Diskusjoner i klassen
  Diskusjoner i elevrådet
  Diskusjoner i ansvarsgruppa
  Samtaler med andre skoler
  Annet....


Fase 3: Hvilke tiltak skal vi satse på?


Hvilke konkrete tiltak har vi tenkt å gjennomføre? Gi en kort beskrivelse
Tiltak: 





 

Hvem kan være med? (Sett ett eller flere kryss)

  Klassestyrer
  Andre lærere
  Alle elevene på skolen
  Bare elevene i klassen
  Skolehelsetjenesten
  Ledelsen/rektor/undervisningsinspektør
  Foreldre/foresatte
  Søsken/andre familiemedlemmer
  Bedrifter i nærmiljøet
  Idrettslag
  Speideren
  Frivillige organisasjoner
  Andre....

 

Når kan vi jobbe med tiltakene? (Sett ett eller flere kryss)

  I skoletiden
  Utenom skoletiden
  Både i og utenom skoletiden

 

I hvilke fag/timer kan vi jobbe med tiltakene? (Sett ett eller flere kryss)

  I alle fag
  I naturfag/matematikk
  I samfunnsfagstimene
  I KRL/religionstimene
  I språktimene (norsk, engelsk, tysk, fransk ol.)
  I heimkunnskapstimene
  I kroppsøvingstimene
  I musikktimene
  I klassens time
  Andre...

 

Er det nødvendig med ekstra ressurser for å kunne gjennomføre tiltakene?

  Nei
  Ja - hva:
    Bruk av fritid   Penger Hva mer?  

 

Svar på neste spørsmål hvis dere har krysset av på om det er nødvendig med ekstra penger for å gjennomføre tiltakene

Hvordan skal vi skaffe penger for å gjennomføre tiltakene? (Sett ett eller flere kryss)
  Søke om penger fra organisasjon eller privatperson
  Loppemarked
  Lotteri
  Annet - hva:  


 

Hvem har vært med og jobbet med fase 2 og 3? (Sett ett eller flere kryss)
  Elevene
  Elevrådet
  Lærere/andre ansatte
  Ledelsen/rektor/undervisningsinspektør
  Skolehelsetjenesten
  Foreldre/foresatte
  Andre....

 

Hvem har bestemt mest når vi har arbeidet med fase 2 og 3? (Sett ett eller flere kryss)
  Elevene
  Elevrådet
  Lærere/andre ansatte
  Ledelsen/rektor/undervisningsinspektør
  Skolehelsetjenesten
  Foreldre/foresatte
  Andre....

 

Har vi opprettet en ansvarsgruppe?
  Ja
  Nei

 

Har ansvarsgruppen fungert?
  Ja
  Nei, hvorfor ikke: