miljolare.on logo miljolare.no logo  
  om nettverket | kontakt | A til Å | english
Du er her: Forsiden > Aktiviteter > Etter læreplan > Aktiviteter

Aktiviteter

Aktiviteter som passer for:

Læreplan i samfunnsfag

  • Etter 4. årssteget
    • Geografi
      • setje namn på og plassere heimstaden, heimkommunen, heimfylket og landet sitt på teikningar, kartskisser eller modellar
      • beskrive landskapsformer og geografiske nemningar ved å utforske landskapet nær skulen og heimen
      • bruke bilete, film og andre kjelder for å fortelje om viktige landskap og landskapsformer i Noreg
      • samle opplysningar frå globus, kart og digitale kjelder og bruke dei til å samtale om stader, folk og språk
      • peike ut verdshav og verdsdelar og bruke sentrale geografiske omgrep
      • peike ut og orientere seg etter himmelretningar og gjere greie for kvifor det er tidsskilnader
      • samanlikne liv og virke i Noreg og i nokre andre land
      • planleggje og presentere reiser til nære stader ved hjelp av kart og Internett
      • vis alle

Til topp



Følg naturen året rundt

Velg et område i skolens nærmiljø som klassen kan benytte til lek og naturobservasjoner. Området bør være lett tilgjengelig slik at dere kan oppsøke det flere ganger i løpet av året, gjerne hver uke. Aktiviteten inneholder forslag til hvordan klassen kan utforske området, for eksempel observere årstidsvariasjoner, skrive naturdagbok, samle og sortere naturmateriale eller oppleve naturen gjennom alle sanser i lek og fysisk aktivitet.

Kompetansemål:

  • beskrive landskapsformer og geografiske nemningar ved å utforske landskapet nær skulen og heimen

Til aktiviteten



Naturopplevingar året rundt

Bli kjent med området til ulike årstider, skildre naturopplevingane. Bruke syn. hørsel, lukt, smak og følesans i enkle sanseøvingar for å oppleve mangfaldet i naturen. Diskutere estetiske kvalitetar ved området: Kva er stygt? Kva er vakkert? Korleis ynskjer me at området skal vere? Framlegg til aktivitetar som kan gjerast ute i området til ulike tider på året. Aktiviteten passar for alle aldersgrupper.

Kompetansemål:

  • beskrive landskapsformer og geografiske nemningar ved å utforske landskapet nær skulen og heimen

Til aktiviteten



Vårt naturområde

Mange skoler har innført faste utedager og bruker uteområdene aktivt i undervisningen. Dette gir behov for områder ut over skolegården. Særlig for elever på småskoletrinnet er det fint med et fast område som man jevnlig kommer tilbake til. Undersøk hvilke naturområder som finnes i nærheten av skolen og adopter et område som kan brukes til uteklaserom. Å sørge for at små grøntområder i nærmiljøet blir tatt vare på, er samtidig godt miljøvernarbeid.

Kompetansemål:

  • beskrive landskapsformer og geografiske nemningar ved å utforske landskapet nær skulen og heimen

Til aktiviteten



Arealtyper langs sjø/vassdrag

Kartlegge hvilke typer av arealer som finnes langs elva, vannet eller sjøen eller i nedbørfeltet. Beskrive arealfordelingen og drøfte hva som har satt sitt preg på området. Bli bevisst sammenhengen mellom natur og samfunn og få innsikt i hvordan mennesket påvirker og endrer naturgrunnlaget. Bli kjent med kommunal arealplanlegging.

Kompetansemål:

  • beskrive landskapsformer og geografiske nemningar ved å utforske landskapet nær skulen og heimen

Til aktiviteten