Dette skjemaet kan du ta utskrift av og bruke når du jobber med aktiviteten.Når du er klar til å legge informasjonen inn i databasen, går du til registrer data.
I denne aktiviteten kan dere fortelle andre skoler hva dere ønsker å jobbe med på skolen eller i klassen. Aktiviteten gjør det også mer synlig for dere selv hvorfor dere ønsker å sette igang med ulike tiltak.
Hva er det som trenger en forbedring på skolen vår? | |
Det sosiale miljøet på skolen | |
Det fysiske miljøet (f.eks. skolegården, klasserom ol.) | |
Helsevanene blant elevene | |
Fysisk aktivitet blant elevene | |
Annet.... |
Vi ønsker å jobbe med: | |
Bedre trivselen og det sosiale miljøet på skolen | |
Tiltak innen mobbing | |
Aktiviteter som styrker ansvar og omsorg ovenfor andre | |
Aktiviteter som styrker selvfølelse og selvstendighet | |
Det fysiske miljøet (f.eks. flere leker i skolegården, penere klasserom og utearealer ol.) | |
Øke den fysiske aktiviteten blant elevene | |
Bedre kostholdet blant elevene | |
Tiltak innen rusmisbruk (alkohol og narkotiske stoffer) | |
Tiltak innen tobakk | |
Styrke samarbeidet mellom skole og hjem | |
Annet.... |
Hvordan har vi kommet fram til at disse omårdene er viktige? | |
Spørreskjemaundersøkelse | |
Diskusjoner i klassen | |
Diskusjoner i elevrådet | |
Diskusjoner i ansvarsgruppa | |
Samtaler med andre skoler | |
Annet.... |
Hvem har vært med og jobbet på aktiviteten Hva slags skole vil vi ha? | |
Elevene | |
Elevrådet | |
Klassestyrer/andre lærere | |
Ledelsen/rektor/undervisningsinspektør | |
Skolehelsetjenesten | |
Foreldre/foresatte | |
Andre.... |
Hvem har bestemt mest når vi har arbeidet med Hva slags skole vil vi ha? | |
Elevene | |
Elevrådet | |
Lærere/andre ansatte | |
Ledelsen/rektor/undervisningsinspektør | |
Skolehelsetjenesten | |
Foreldre/foresatte | |
Andre.... |
Har vi opprettet en ansvarsgruppe? | |
Ja | |
Nei |
Har ansvarsgruppen fungert? | |||||
Ja | |||||
Nei, hvorfor ikke: | |||||
Se hva andre skoler har svart!
I denne aktiviteten kan dere fortelle andre skoler hvordan dere har tenkt å gjennomføre tiltakene deres.
Hvem kan være med? |
|
klassestyrer | |
andre lærere | |
alle elevene på skolen | |
bare elevene i klassen | |
skolehelsetjenesten | |
ledelsen/rektor/undervisningsinspektør | |
foreldre/foresatte | |
søsken/andre familiemedlemmer | |
bedrifter i nærmiljøet | |
idrettslag | |
speideren | |
frivillige organisasjoner | |
andre.... |
I hvilke fag/timer kan vi jobbe med tiltakene? |
|
I alle fag | |
I naturfag/matematikk | |
I samfunnsfagstimene | |
I KRL/religionstimene | |
I språktimene (norsk, engelsk, tysk, fransk ol.) | |
I heimkunnskapstimene | |
I kroppsøvingstimene | |
I musikktimene | |
I klassens time | |
Andre... |
Når kan vi jobbe med tiltakene? |
|
I skoletiden | |
Utenom skoletiden | |
Både i og utenom skoletiden |
Er det nødvendig med ekstra ressurser for å kunne gjennomføre tiltakene? |
||||||
Nei | ||||||
Ja - hva: | ||||||
Bruk av fritid | Penger | Hva mer? |
Hvem har bestemt mest når vi har arbeidet med Sett tiltakene ut i livet!? | |
Elevene | |
Elevrådet | |
Lærere/andre ansatte | |
Ledelsen/rektor/undervisningsinspektør | |
Skolehelsetjenesten | |
Foreldre/foresatte | |
Andre.... |
Har ansvarsgruppen fungert? | |||||
Ja | |||||
Nei, hvorfor ikke: | |||||
Har ikke hatt en ansvarsgruppe |
Se hva andre skoler har svart!
I denne aktiviteten kan dere fortelle andre skoler hvordan gjennomføringen har gått. Vi har lagt tilrette for noen spørsmål dere kan fylle ut.
Ja, vi har ikke hatt noen problem | Vi har hatt noe problem |
Nei, planleggingen har ikke vært bra |
|
Har alt gått som planlagt? |
Ja | Nei |
|
Har dere oppnådd det dere ønsket med tiltakene? |
Nei, vi trengte mer tid | Nei, vi trengte mindre tid |
Ja, vi trengte omtrent den tiden vi hadde beregnet |
|
Beregnet dere nok tid til gjennomføring av tiltakene? |
Svært bra | Bra |
Sånn passe |
Dårlig |
Svært dårlig |
Har ikke hatt samarbeid | |
Samarbeidet mellom elever og lærere har fungert: |
||||||
Samarbeidet i ansvarsgruppen har fungert: |
||||||
Samarbeidet mellom skolen og foreldre/nærmiljø/andre har fungert: |
Hvem har bestemt mest når dere har arbeidet med Trivsel og helse? | |
Elevene | |
Elevrådet | |
Lærere/andre ansatte | |
Ledelsen/rektor/undervisningsinspektør | |
Skolehelsetjenesten | |
Foreldre/foresatte | |
Andre.... |
Hva kan gjøres bedre neste gang? |
|
planleggingen | |
samarbeidet mellom lærere og elever | |
samarbeidet i ansvarsgruppen | |
samarbeidet med foreldre/nærmiljø | |
ansvarsfordelingen. Spesifiser: | |
Hvilke råd vil dere gi til andre skoler som ønsker å gjennomføre det samme som dere? |
|